När svart blir grått

Jag uppskattar att bli äldre. Älskar hur tonårens alla svartvita åsikter får förflytta sig in i en barmhärtigare gråzon. Hur det som tidigare var svart (eller vitt, rätt eller fel) nu får befinna sig i ett viloläge, ett väntrum. Ett där jag kan säga: jag bestämmer mig sedan när jag vet, väl medveten om att den dagen kanske (troligen) aldrig kommer. Älskar hur människan får bli i fokus. Då spelar det inte så stor roll vad som är rätt eller fel, svart eller vitt. Älskar att en människa kan ses som hel och väldigt rätt fast hon inte är det minsta som mig. Och inte ens vill vara det.

interrail 094

Grå är det nya svarta.

Leave a Reply

