Under de 4 månader…

…som gått sedan jag sist skrev har det hunnit hända en hel del. Bröllopet som skulle bli av blev inte av, och kvar står vi, tillsammans, häpna över hur det kunde vara den rätta vägen att gå. Tänk att den långsamma vägen skulle bli vår, den där saker och ting får ta tid. Även om beslutet vi fattade inte var det lättaste, var det det rättaste. Och när man går på rätt väg lär man sig saker. Jag har lärt mig att bråttom inte är bäst och att det finns en underbar styrka i vilan. Jag har lärt mig hur underskattat det är att skynda långsamt och att låta saker få ta den tid de behöver få ta.

Jag har gått i vilans skola i snart hela mitt liv och är underbart okvalificerad i att prata om hur man ska vila, helt enkelt för att jag är så dålig på det. Men jag lär mig och tackar Gud för att Han har gett mig en man som kan det där lite bättre än mig. Som påminner mig. Och jag kan väl inte stressa med att lära mig det heller? Det skulle ju bli helt knasigt. Fast anstränga mig lite kan jag kanske kosta på mig.

vila 2

Leave a Reply

