Mannen jag älskar

Jag ser på mannen jag älskar och alla de grundläggande värderingarna stämmer. Jamen ni vet, att det ska vara mandelmassa i fastlagsbullar, att memma ÄR gott och andra livsviktiga saker.

img_20170306_164710.png

Jag ser på mannen jag älskar och jag förstår varför vi inte träffades när jag var 20, som jag hade planerat. Vi skulle nog inte ha kunnat mötas på samma sätt då som vi gör nu. Utan våra egna upplevelser och erfarenheter hade vi nog varit mindre öppna och förstående mot varandra.

img_20170306_164849.png

Jag ser på mannen jag älskar och hans ögon ser på mig. Ögon som sett mig gråta och som sett mig skratta. Ögon som sett mig erövra livet och som sett mig tvivla på mig själv.

img_20170306_164646.png

Jag ser på mannen jag älskar och förundras över hur väl vi passar ihop. Att vi tycker om samma saker, tänker ganska likadant, delar humor. Tänk att det var just honom jag väntade på!

img_20170306_165832.png

Jag ser på mannen jag älskar och förundras över hur jag får vara mig själv. Med mina nojor och bojor, brister och besvär är jag ändå på något sätt tillräcklig. Det är ett mirakel.

Jag ser på mannen jag älskar och jag ser ett bönesvar. Ett under. Ja, det är sannerligen ett under!

Leave a Reply

